Oj Oj Oj vilken helg..

Vi har verkligen haft fullt upp hela helgen. Vet inte ens var jag ska börja. I torsdags eftermiddag kom ju christian. Gud va kul det var att få hit honom. Vi slappade en stund medans jag hängde upp de fina gardinerna jag fick av stockholms mormor, sen slutade ju Jesper så då åkte vi till Ursand och badade. Underbart väder! Efter det åkte vi och åt pizza och fick efter en stund sällskap av lisa som kom på cykel från trollhättan. Kvällsdopp på skräcklan sen hem och kolla tv och sova.


Så här fint blev köket med de nya gardinerna.


Badpojkar!


Härlig bild från ursand.

Vaknade på fredag och hörde inte ett knyst från chrille så jag låg kvar och slappade i sängen. Efter en stund valde jag att lämna sängen och gå upp i alla fall. Tror ni inte att chrille satt där i soffan och kollade på tv på ljudlöst :) Tur att jag inte valde att somna om i alla fall. Vi åt en STOR frukost sen åkte vi iväg till skräcklan där vi badade och solade en stund i väntan på Jesper. När Jesper slutat åkte vi till överby där jag lämnade Jesper och chrille på Junkyard medans jag åkte och skulle köpa present åt kusinerna och moster. Lisa kom och mötte mig på överby. Vi hittade bra presenter på kort tid faktiskt. Sanda fick en marilyn manson självbiografi och döskalleplåster, Frida fick en hemtelefon som ser ut som en mun och camilla fick en jättefin korg med massa gott i. Lyckade presenter!
Hämtade killarna, chrille hade storhandlat och Jesper fick ett par nya badbyxor, sen bar det av mot uddevalla. Jag släppte av högen med folk i stan och åkte sedan upp till pettson för en koll på bilen. Vi har ju fått låna Bengans bil ett tag nu vilket är toppen men fasen vad den börjat låta. Så pettson kollade i alla fall på den. Vi åkte en sväng också så att han skulle kunna höra ljudet från den. Tror ni bilen lät någonting? Nejdå vi åkte på grusvägar och ja svängde bromsade och höll på för att den skulle låta. Men icke ett ljud! Bil J-vel!!
Hämtade högen i stan igen och åkte sen till kalaset i färgelanda.
Tog med Wille och åkte tillbaka mot vänersborg med fulla magar. Väl hemma var det bäddning som gällde och efter en stund kom även Josse. Gruppen var samlad. Alla somnade med högaförväntningar på morgondagen. Jesper drack lite whiskey med grannen också :)

Lunch på Max. Chrille ser nöjd ut!


Nästan hela tjocka släkten.


Åh vilken vacker mamma jag har! Fick tårar i ögonen när hon kom till kalaset, hon är verkligen den vackraste jag vet!


Så här glad är Jesper på kalas.


Morfar var ännu gladare!
Lördag började tidigt. Jag gick upp vid 7.30 ställde fram frukost och väckte hela gruppen. Pappa dök upp vid 8.30 sen bar det av mot Skara. Underbart att få åka i pappas bil med AC. När vi köper bil är AC ett måste. När vi kom fram var det lite kö vid ingången men vi var inne ganska snabbt. Hittade ett perfekt ställe där vi slog upp våra brassestolar. Efter det såg vi knappt röken av killarna. Vi hade sån tur med vädret!! Jag och josse låg och solade och svalkade oss i vågpoolen ibland. Timmarna bara flög förbi och sen var det dags att åka hem igen. Wille följde med oss hem igen. Väl hemma var alla dödströtta så det blev en väldigt seg kväll. Alla somnade ovaggade efter en toppen dag.


Gänget äter frukost


Solning och kortspel på Skara.


Jespers rygg efter en tur i fritt fall.
Idag vaknade jag först vid 11. Kikade ut i vardagsrummet och såg två trötta killar som tittade på tv på ljudlöst. Ställde fram frukosten och väckte Jesper. Planerna för dagen var ju att ligga och sola och bada men vädret talade emot oss idag. Vi bestämmde oss för att åka till vattenpalatet istället. Så dagen har jag spenderat med att titta på två killar och en man som blev till barn allihop. De har sprungit upp och ner och fram och tillbaka hela dagen. Efter det här äventyret var alla ännu tröttare. Åkte förbi netto och köpte lite mat sen hem och laga mat och tvätta lite. Pappa kom och hämtade Wille efter maten och sen var det dags att lämna Chrille på tåget. Gud vad tråkigt och tomt det kommer bli här nu! Men förhoppningsvis kommer han tillbaka väldigt snart. Nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar sen ska jag gå och lägga mig så fort jag kan.


Snygging på vattenpalatset.


Race!


Crille


Wille


Jesper


Badkillen!


Wille dyker.
Oj vilket långt inlägg det här blev! Men sammanfattningsvis har det varit en fartfylld toppen helg!


Kommentarer
Postat av: vickan

verkar verkligen som du haft en hur bra helg som helst :D din lyckost!

en annan har ju bara jobbat o jobbat :/



du, e det en diftatuering din kära karl har på bröstet?

bra grabb du hittat isåfall! (Y)

2009-07-05 @ 22:03:27
URL: http://thevbv.blogg.se/
Postat av: Mamma (Tina)

Hej gumman!!! Ååå vilka fina bilder, ni ser ut o haft hur mysigt som helst. Fick hem en trött men mkt nöjd crille!! Han saknar er redan o pratar om när han kan åka igen:) Hoppas på snart o att det blir alla vi!! Ha det så länge, nu ska jag sova vi ska vara vid Gotlands-färjan vid kvart i 7 imorgon-bitti. Suss gott! Pyzz

2009-07-05 @ 23:28:27
Postat av: Bobby

Såg förjäkla trivsamt ut! Ett tips till Jerre, reta inte upp morfar!



Ses snart!

2009-07-06 @ 08:21:44
Postat av: stockholms mormor

Hej Wendy

jag förstår nu hur du måste ha längtat efter din fina familj din mamma är verkligen vacker, jätte fina bilder på Er alla, och vad Crille verkar trivas och Jesper jag är så glad för hans skull, han ser ut att trivas som fisken i vattnet, hoppas att lilla pyret kommer snart jag längtar efter att få träffa Er igen och få träffa din familj förstås.

Kramar från mig

PS Fint i köket med gardinerna

2009-07-06 @ 20:38:11
Postat av: josefine

väldigt trevligt var de att träffa dig syster min :) kommer upp någon dag och kollar läget med dig:) ska faktiskt jobba imorgon :) ska passa småbarn hela dagen imorgon :) jippie! haha får hoppas din lilla bebbe kommer snart så jag får en till sötnos att passa! alltid lika roligt att vara med dig storasyster

2009-07-07 @ 14:34:19
URL: http://josefinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0